Tänä keväänä monessa yrityksessä on saatu tosiasiallista näyttöä omien prosessien toimivuudesta, mutta erityisesti reagointiherkkyydestä ja muutoskyvykkyydestä. Kun meidän kaikkien arki on rakentunut täysin uudenlaiseksi, on myös yrityksissä jouduttu nopeasti pohtimaan, miten saadaan tehokkaasti markkinoinnin toimenpiteillä, -viesteillä ja uudenlaisella kanavavalikoimalla vahvistettua myyntiä maksimaalisesti. Onkin ollut entistä tärkeämpää yrityksissä rakentaa myynnin ja markkinoinnin vahva liitto. Jos tätä vuoropuhelua ei ole ollut tai tässä ajassa viimeistään syntynyt, niin markkinoinnin panostukset ovat voineet valua hukkaan. Nyt ja tulevaisuudessa on entistä tärkeämpää ymmärtää, myös markkinoinnissa, miten kuluttajan ostoprosessi käyttäytyy, mitä, miten ja mistä kanavista kuluttaja haluaa ostaa juuri ne kyseiset tuotteet ja ratkaisut, joita yrityksenne on myymässä.
Tämän tilanteen auttamiseksi asiakkailleen Miller & Lean on organisoitunut ja vahvistanut osaamistaan uudella tapaa. Yhtiön johtajana toimiva Jari Karlsson on jatkossa entistä vahvemmin suunnittelemassa ja rakentamassa myös asiakkaiden strategisia hankkeita. Jarilla on vahvaa osaamista erityyppisistä markkinoinnin strategisista projekteista ja markkinoinnin johtotehtävistä jo vuosikymmenten ajalta.
Lisäksi yhtiön digijohtajana aloittaa Päivi Vaipuro. Tämän nimityksen myötä Miller & Lean saa vahvistusta digitaalisen osaamisen lisäksi myös vahvasta myynnin ja markkinoinnin osaamisesta. Päivi on viimeksi työskennellyt A-lehtien myyntijohtajan tehtävässä ja vastannut roolissaan sekä mediamyynnistä että liiketoiminnan tuki- ja kehitystoiminnoista. Päivillä on pitkä kokemus yleisesti media-alalta, jossa hän on toiminut useissa eri tyyppisissä rooleissa ja hallitustehtävissä.
”Rakensimme vuoden vaihteessa Millerin strategian uusiksi. Se muotoutui tahtotilaan, jossa yhtiön osaaminen rakentuu senioriosaajien ympärille. Päivi tuo tähän juuri oikeanlaisen osaamisen. Lähdemme ratkaisemaan asiakkaiden perushaastetta, rahan tekoa.” Jari Karlsson kertoo. ”Loimme siihen Sellmer hankkeen yhdessä Asiakastiedon ja Rainmakerin kanssa. Tarjoamme uudenlaisen prosessin asiakastarpeen kartoitukseen, myyvään markkinointiin sekä suoraan asiakasmyyntiin”, jatkaa Karlsson.
”Olen vaikuttunut Miller & Leanin kehittymisestä ja vahvasta uudistumishalusta sekä tahtotilasta luoda kestävää liiketoimintaa uudella ja aktiivisella tavalla asiakasta ajatellen. Uskon vahvasti, että me Miller & Leanissä voimme jatkossa olla asiakkaille entistä monipuolisempi ja tuloksellisempi kumppani.” Päivi Vaipuro kertoo.